Badan Sihat dengan Shaklee

Badan Sihat dengan Shaklee
sms @ whatsapp @ hubungi 012-9547542 sahida wahab id no : 962831 "pengedar Shaklee anda" COD AREA ; Putrajaya, Bangi dan Dengkil

Sabtu, 5 April 2014

Omega Guard Shaklee - Minyak Ikan Terbaik

90 biji = RM136.00

Bismillah...
Apa itu OMEGA GUARD SHAKLEE????
OMEGA GUARD SHAKLEE dikenali sebagai minyak ikan. Bila dengar pasal minyak ikan…mesti pernah dengar pasal Omega 3 kan? Apa dia pulak Omega 3??
Jom kita berkenalan dengan Omega 3 pulak… ;D


Apa itu OMEGA 3????
Omega-3 adalah nama yang diberikan kepada rantaian asid lemak poli tak-tepu yang panjang (yang mempunyai banyak ikatan). Asid lemak mempunyai minyak-minyak penting yg diperlukan untuk menjamin kesihatan kerana tubuh kita tidak dapat menghasilkannya sendiri. Jadi, kita perlu mengambilnya dari sumber makanan. Asid lemak biasanya boleh ditemui di dalam ikan.

Kajian nutrisi telah membuktikan bahawa minyak ikan amat kaya dengan asid lemak Omega-3. Asid lemak inilah yang melindungi ikan-ikan laut dalam kerana ia mempunyai takat beku yang rendah dan membantu memanaskan ikan ketika berada di lautan yang paling sejuk. Kalau tak ada lapisan lemak ni, ikan-ikan laut dalam mesti akan mati kebekuan.
Asid lemak Omega-3 adalah asid lemak yang penting. Tubuh kita tidak dapat menghasilkannya dan kita boleh maut sekiranya tubuh tidak menerima Omega-3 untuk jangkamasa yang lama. Walaupun sebelum kita dilahirkan, kita telah menerimanya melalui tali pusat di dalam rahim. Sehinggalah beberapa bulan seterusnya kita terus menerima asid lemak ini melalui susu ibu.

Kandungan Omega-3
2 jenis komponen utama asid lemak Omega-3 ialah EPA dan DHA. EPA adalah penting di dalam mengurangkan risiko penyakit-penyakit kardiak dan peredaran (kesihatan jantung dan sendi), manakala DHA adalah struktur komponen yang penting untuk sistem saraf manusia. DHA juga amat penting untuk perkembangan otak dan mata terutamanya kepada ibu-ibu mengandung dan kanak-kanak. Kajian telah menunjukkan bahawa DHA membantu meningkatkan kepintaran dan fungsi mental, serta amat berguna kepada kanak-kanak yang mempunyai masalah di dalam pembelajaran.

Fungsi EPA
·                     Mencegah kanser
·                     Mencegah pembekuan darah
·                     Mengawal kadar kolestrol yang berlebihan
·                     Baik untuk pesakit jantung
·                     Menghindar tekanan perasaan
·                     Mencegah penyakit darah tinggi                

Tugas DHA
·                     Mencegah asma
·                     Meningkatkan daya seksual
·                     Mencegah sakit kulit
·                     Mengelakkan kanser payu dara
·                     Mengelak kanser prostat
·                     Menghindar daripada migrain, rasa kebas pada anggota badan
·                     Mengelakkan rasa sejuk pada kaki dan tangan


KENAPA OMEGA GUARD SHAKLEE???
Ini kerana asid lemak Omega-3 boleh didapati dalam minyak ikan dan tumbuhan tertentu. Minyak ikan mengandungi kedua-dua DHA dan EPA, manakala walnut, flaxseed,dan minyak zaitun mengandungi ALA. ALA ni akan diuraikan kepada EPA dan DHA. Tapi tahap uraian ni bergantung pada tubuh juga....kalau enzim dalam badan bagus, banyaklah ALA yang diuraikan dan begitu juga sebaliknya. Manakala OMEGA GUARD SHAKLEE pula mengandungi semua nutrisi yang kita perlukan!! EPA, DHA dan ALA!!!!

Selain tu, jenama Shaklee dah berada di pasaran dan terbukti berkesan sejak lebih 50 tahun lalu. OMEGA GUARD SHAKLEE adalah ultrapure, dibuat dengan begitu sempurna, menggunakan penyulingan 3 peringkat secara semula jadi....selain memberi manfaat asid lemak, pada masa yang sama proses penyulingan ini mengeluarkan sebatian berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat dalam ikan. Omega Guard dibuat dari ikan, bukan hati ikan yang boleh memberi kesan toksik. Jadi…tunggu apa lagi?? Jom dapatkan OMEGA GUARD SHAKLEE hari ini!!!!

sms @ whatsapp @ hubungi 012-9547542

sahida wahab
id no : 962831
"pengedar Shaklee anda"

COD AREA ; Putrajaya, Bangi dan Dengkil





Tiada ulasan:

Catat Ulasan